راهبرد جنبش همجنسگرایان (پیش نویس - آذر ۱۳۹۱ - بخش هفت از پانزده)

بخش های پیشین با "پیش نویس راهبرد " برچسب خورده اند.
ادامه راهنمای نخست: حساسیت زدایی

مرحله نخست ورود به رسانه ها: (در دید بودن)
وقتی با سلاح قلم می شود جنگید، تابلو های تبلیغاتی نیز تنها با یک نوشته برجسته و بزرگ به کار می آیند.
پیام هایی که غیر قابل خدشه باشند، پیامبر ما هستند.
فرض کنید روی تابلویی تبلیغاتی _کنار اتوبان همت_ یکی از این جملات کنار کالایی یا تصویر فردی یا ... به چشم بیاید:

شما هم رنگین کمان را رنگی می بینید؟!
ایران برای همه ایرانیان ماندنی تر است.
ما به حرمت رنگ ها سیاه یا سفید نمی بینیم.
فرق ما با دشمن این است که رنگی می اندیشیم.
به کور رنگ ها کمک کنید رنگی ببینند.
طالبان می گفت روز سیاه است؛ ما می گوییم رنگین کمان پیداست.
رنگی بنویس رنگی نشو. (برگرفته از صفحه ای به همین نام در فیسبوک)
بهار فصل رنگی دیدن است.
بهار فصل دیدن رنگ هاست.
ما رنگ وارد می کنیم. (رنگ را به دنیای سیاست وارد می کنیم)
رنگین کمان پاداش کسانی است که تا انتها زیر باران می ایستند.

هر کدام از این پیام ها و نمادسازی ها یک حس را القا می کند. حسی که در کنار یک کالا یا سخنران می تواند وارد بزرگترین رسانه ها شود. حسی رنگین کمانی که خمیرمایه روند ارزش سازی است و شرح آن گذشت.
در مرحله اول یعنی در دید بودن، زمینه کار هنری بسیار وسیع است. نقش های سینمایی کمدی، طنز ها، شعر، داستان ها، به کارگیری نمادهای رنگین کمانی و بسیاری دیگر که صحبت از آنها در اینجا تنها روده درازی است و ممکن است حساسیت زا باشد، همگی می توانند هنرمندانه راه نفسی در خفقان موجود باز کنند. روزی برای ...
(این قسمت از متن در زمان مناسب منتشر خواهد شد.)
... مستند " The Celluloid Closet.1995" تاریخ به تصویر کشیده شدن اقلیت جنسی امریکا را نشان می دهد ...

... در یک نمونه کار تلویزیونی حول و حوش سال 2000 م. همجنس گرایی و دوجنس گرایی زیر پوشش خنده، جاذبه های سکسی و طرح روابط خارج از ازدواج دگرجنس گرایان در مجموعه ای حرفه ای به نام Will & Grace به مخاطب امریکایی معرفی می شود.

"در دید بودن" تنها منحصر به کار هنری حرفه ای نیست.
فرض کنید در روز پاکسازی طبیعت، این عنوان ها یک خبر داغ باشد:
"همجنس گرایان، دربند تهران را پاکسازی می کنند."
"همجنس گرایان، دربند را پاک سازی کردند."
"همجنس گرایان امروز به خانه سالمندان رفتند"
"همجنس گرایان به گرانی شیر غرش کردند"

یا حتی این عنوان که "هیچ آماری از اقلیت های جنسی ایران در دست نیست"

در راستای هدف "در دید بودن" کارزارهای انتخاباتی چشمک می زنند. این کارزارها قدرت تبلیغاتی زیادی دارند. اقلیت های جنسی و جنسیتی با بهره گیری از این فرصت می توانند خود را یک شبه در سطح وسیعی سر زبان ها بیاندازند.
مثلا بیمه جراحی دوجنسی ها و فراجنسی ها در ایران امروز قابل پرسش است. یا زمانی که به ما نسبت بیمار می دهند بلافاصله بیمه درمانی ما باید مطرح شود.
(ر. ج. پست "بدون آگاهی کافی، هرگونه قطعیت در نتیجه گیری، نوعی ظلم است.")
یا این پرسش که آیا طرح معافیت سربازی اقلیت های جنسی و جنسیتی (معافیت اختلال!) در جنگ آینده ادامه پیدا می کند؟
هر پرسشی از این دست، خبر و پیام متفاوتی در رسانه های موافق و مخالف می سازند ولی در اصل یک پیام را مخابره می کنند!
تنها باید به یاد داشت که در مرحله حساسیت زدایی و در کارزارهای انتخاباتی هرگز نباید از نامزدها "آری یا نه" خواسته شود. (دلیل آن در راهنمای سوم که می گوید "برای مدافعان، یک دلیل موجه مهیا کنیم" روشن تر می شود.) (برای آگاهی از مفهوم پرسش باز و بسته به فایل صوتی شماره چهارده از این پیوند گوش کنید)

به این ترتیب در مرحله نخست ورود، بودن رنگین کمانی ها دیگر شوک و هشدار نیست و حالا دروازه برخی رسانه ها اندکی بازتر شده است و اجازه داریم وارد مرحله بعدی شویم.

ادامه راهبرد را با بر چسب "پیش نویس راهبرد " در پست های آینده دنبال کنید.
خطوط حاضر آسمانی نیست که تغییر بر دار باشد. برای بهتر شدن آن انسان هایی می کوشند که باور دارند تنها نیستند. (حذف عمدی چند ویرگول)

خواهشمند است دیدگاه های خود را برای بهبود و پیشرفت این راهبرد (استراتژی)، راهنماها (تاکتیک ها) و راهکارها (تکنیک ها) بر چشم رنگین کمانی ها قرار دهید.
آذر نود و یک